T┼á Jovan ┼Żujovi─ç - Odeljenju I3 ─Źista petica za vladanje, marljivost, u─Źenje

USPEŠAN POVRATAK GRAFIČKOG SMERA NAKON 28 GODINA

U Gornjem Milanovcu od 1990. godine nije postojao nijedan grafi─Źki smer u srednjim ┼íkolama. Od ove ┼íkolske godine (2018/2019.) po prvi put, nakon 28 godina, u T┼á ÔÇ×Jovan ┼Żujovi─çÔÇť upisano je 30 ─Ĺaka na smer tehni─Źar ┼ítampe. U─Źenici koji su do┼íli u prvi razred i smer tehni─Źar ┼ítampe imaju veoma dobre rezultate iz osnovne ┼íkole, a ve─çina njih je uspe┼ína i van nastave, u sportu, muziciÔÇŽ

- Kao direktor veoma sam zadovoljan ┼íto smo u ovoj ┼íkolskoj godini uspeli da upi┼íemo jedan od grafi─Źkih smerova za obrazvoni profil tehni─Źar ┼ítampe. Zainteresovanost sa ovaj profil bila je inicirana od milanova─Źke privrede koja ima visoke rezultate u toj oblasti, a velika zainteresovanost je bila i kod budu─çih srednjo┼íkolaca od kojih smo preko ankete dobili podatke da veliki broj ┼żeli da upi┼íe neki od smerova u oblasti grafi─Źarstva, tako da smo se opredelili za smer tehni─Źar ┼ítampe. Ovaj obrazovni profil je ─Źetvrtog stepena, u─Źenici koji su nam do┼íli u prvo razred imaju jako dobre rezultate iz osnovne ┼íkole. Me─Ĺu njima je veliki broj u─Źenika koji imaju jako kvalitetne rezultate i van nastave, tako da smo prijatno iznenadjeni kvalitetom u─Źenika koje smo dobili. Trudi─çemo se da od njih napravimo dobre stru─Źnjake ÔÇô rekao je Bojan Veljovi─ç, direktor T┼á ÔÇťJovan ┼Żujovi─çÔÇť i naglasio da planiraju da i naredne ┼íkolske godine obezbede jo┼í jedno odeljenje ovog obrazovnog profila.

Sne┼żana Gli┼íi─ç, profesorka stru─Źnih predmeta ovog obrazovnog profila i razredni stare┼íina I3, koje broji sedam devoj─Źica i 23 de─Źaka, ocenjuje ih najvi┼íom ocenom. Prema njenim re─Źima I3 zaslu┼żuje ─Źistu peticu za vladanje, marljivost, interesovanje, u─Źenje, vannastavne aktivnosti, prakti─Źnu nastavuÔÇŽ

Da je napravljen dobar potez svedo─Źi veliko interesovanje u─Źenika za upis na ovaj obrazovni profil, ali i zainteresovanost kompanija koje ┼żele da u─Źenici kod njih se obrazuju uz rad. Profesorka Gli┼íi─ç ka┼że da je ┼íkolski program osmi┼íljen tako da ─Ĺaci od prve radne nedelje (1. septembra) odlaze na prakti─Źnu nastavu, a u susret im je iza┼ílo pet milanova─Źkih firmi: Tipoplastika, Tetra Pak, Papir Print, Foka i RP ┼ítamparija.

- Odlaskom na praksu, u ove firme, mi smo prakti─Źno pokrili sve vrste ┼ítampe i ceo proizvodni proces prilikom kojeg ─Ĺaci mogu da vide kako izgleda realizacija od ideje do gotovog grafi─Źkog proizvoda. Pokrivene su im sve vrste ┼ítampe koje u─Źe i bitno je da ono ┼íto teorijski nau─Źe na ┼íkolskom ─Źasu oni te nedelje to isto vide i prakti─Źno, odlaskom u te firme. Prethodnih godina svake godine se raspisivao drugi smer. Jedne godine tehni─Źar duboke ┼ítampe, druge flekso pa ofset. A, od ove to je ujedinjeno kao smer tehni─Źar ┼ítampe, tako da obuhvata sve tri glavne vrste ┼ítampe i jo┼í neke manje zastupljene, ┼íto njima pove─çava mogu─çnost za zaposlenje posle zavr┼íene srednje ┼íkole ÔÇô rekla je Sne┼żana Gli┼íi─ç i dodala da je veoma bitno da oni nakon ove ┼íkole mogu da se zaposle u firmi koja se bavi bilo kojom vrstom ┼ítampe, i ne samo ┼ítampe ve─ç i grafi─Źke dorade, pripreme, dizajna. Sve firme u koje oni odlaze na praksu su posebnu pa┼żnju povele o za┼ítiti na radu, tako da kada odu na nastavu prvog ─Źasa imaju obuku za┼ítite na radu.

- Oni nisu oti┼íli na prakti─Źnu nastavu da rade jer oni imaju 15 godina. Mogu da posmatraju, gledaju i prakti─Źno vide ono ┼íto u─Źe na ─Źasu, vode svoj dnevnik. Ukoliko im neko ne┼íto da da urade, ┼íto je bezbedno, oni to urade. Moram da naglasim da ih u firmama hvale, ka┼żu da su izuzetno zainteresovani, znati┼żeljni, da ne odbijaju ni┼íta i da su redovni na praksi. U slede─çim razredima ukoliko se poka┼że da su se tu dobro sna┼íli, ako su majstori sa njima zadovoljni, mogu da ostanu u toj firmi. Po mom mi┼íljenju je bolje da promene firme jer tako mogu da vide i neku drugu vrstu ┼ítampe ili opreme. Kada zavr┼íe ─Źetiri godine oni zapravo obi─Ĺu sve firme, steknu teoretska znanja u ┼íkoli i potpuno prakti─Źna znanja na prakti─Źnoj nastavi u firmi ÔÇô istakla je Gli┼íi─ç i naglasila da je veoma bitno da ve─çina njih pored ┼íkole posti┼że odli─Źne rezultate u vannastavnim aktivnostima.

U prvi razred su do┼íli sa dosta osvojenih medalja, pehara, pohvala i nastavili da ni┼żu visoke rezultate u ┼íkoli kao i da se bave sportom i odlaze na takmi─Źenja u zemlji i inostranstvu i da se sa vra─çaju sa odli─Źjima.

U─Źenik Pavle Kova─Źevi─ç ka┼że da uspe┼íno usagla┼íava obaveze u ┼íkoli u sportu, smatra da je doneo dobru odluku kada je upisao ovaj smer, a najzanimljiviji su mu stru─Źni predmeti.

- Upisao sam ovaj smer jer mi je delovao zanimljiv i evo pro┼íla su ve─ç dva meseca i mislim da sam ispravnu odluku doneo. Od svih predmeta najzanimljiviji su mi stru─Źni: tehnologija ┼ítampe i osnovi grafi─Źke tehnike. Mogu da ka┼żem da dve godine treniram rukomet, ali dobrom organizacijom sve mo┼że da se postigne, tako da kada do─Ĺem ku─çi prvo zavr┼íim sve obaveze u vezi sa ┼íkolom i u─Źenjem, a onda uve─Źe odem na trening.

U─Źenica Anastasija Radulovi─ç napominje da je ovu ┼íkolu odabrala zato ┼íto joj je potreban spoj tehnologije i crtanja.

- Dosta njih iz moje porodice se bavi grafi─Źarstvo. Mogu re─çi da mi je na upisu profil tehni─Źar ┼ítampe delovao zanimljivo, a i dizajn me privla─Źi pa sam odlu─Źila da upi┼íem ovaj smer. S obzirom da u na┼íem gradu ima dosta uspe┼ínih firmi, mislim da bih mogla i da ostanem ovde. Pored obaveza u ┼íkoli uspe┼íno se bavim strelja┼ítvom ve─ç ┼íest godina, imam dosta osvajanja na republi─Źkom kao i na me─Ĺunarodnom nivou. Sada prelazim na i na malokalibarsku pu┼íku i na stepenik vi┼íe, upotpunjujem svoje strelja┼ítvo ka reprezentaaciji Srbije. Obveze u ┼íkoli i van nje, nije te┼íko usaglasiti, ukoliko to zaista ┼żelimo. Volela bih da nakon ove ┼íkole upi┼íem grafi─Źki dizajn, dok u strelja┼ítvu ┼żelja mi je olimpijska medalja.

Mihailo Milo┼íevi─ç ka┼że da sa novom ┼íkolom stigle su i nove obaveze, u po─Źetku je bilo te┼íko, trebalo je vremena da navikne ali sa dobrom organizacijom sve mo┼że da se postigne. On je istakao da bi bio uspe┼ían u ┼íkoli i u sportu neophodan je veliki rad.

- Na po─Źetku nisam znao ┼íta ─çu da upi┼íem ali s obzirom da volim da crtam i da volim kompjutere odlu─Źio sam da upi┼íem smer tehni─Źar ┼ítampe. Ina─Źe, treniram karate devet godina i do sada sam u─Źestvovao na mnogim dr┼żavnim i evropskim takmi─Źenjima, bio sam u Italiji na evropskom i ─îe┼íkoj na svetskom prvenstvuÔÇŽ Da bi bio uspe┼ían u ┼íkoli i u sportu potreban je veliki rad. U po─Źetku dok se ne navikne┼í na srednju ┼íkolu malo je te┼że, ali do─Ĺe┼í ku─çi iz ┼íkole, nau─Źi┼í, uve─Źe na trening i to je to. Imam dosta prijatelja koji se zanimaju za ovaj smer, koji ─çe verovatno i upisati, i ja im ovom prilikom preporu─Źujem. Voleo bih nakon ove ┼íkole da upi┼íem fakultet za grafi─Źki dizajn.

Tehni─Źar ┼ítampe se osposobljava za rad u grafi─Źkoj industriji. Bavi se kao priprema materijala za ┼ítampu, tako i procesom ┼ítampe kori┼í─çenjem raznih tehnika (ofset-┼ítampa, flekso-┼ítampa, duboka ┼ítampa, digitalna ┼ítampa,...) na specijalnim ma┼íinama za ┼ítampu.

ŠTA POSLE:

- mogu─çnost zapo┼íljavanja u pogonima grafi─Źke industrije, privatnim ┼ítamparijama, firmama koje se bave grafikom, ┼ítampanjem, izava┼ítvom.

- nastavak ┼íkolovanja na svim vi┼íim ┼íkolama i fakultetima, a posebno srodnim kao ┼íto su Vi┼íe grafi─Źke ┼íkole, Tehnolo┼íko- metalur┼íki fakultet (odsek- grafi─Źarstvo).